Friday, May 28, 2010

Kromosom XX

Mengapa susah nak memahami kromosom XX ni...???

kromosom XX ni atau name saintifiknya perempuan adalah sebuah subjek yang sangat2 susah difahami dan dikaji.... mereka sangat-sangat suka untuk berubah angin dan sungguh susah untuk diduga. bila terlebih dieri perhatin mereka kata bosan dan bila terkurang pula mereka menyatakan bahawa kita tidak sayang. bagaimana untuk kita menginbangkan kedua-dua permintaan mereka... sungguh susah untuk dilakukan.. haih... tdkkah mereka tahu bahawa bila mereka menyatakan sebegitu ia sangat-sangat memedihkan untuk kita telan. tidak kira jika mereka kata bosan ataupun tidak sayang.. kedua-dua jawapan itu adalah jawapan yang sangat-sangat perit untuk kita telan. bukanlah disini saya nyatakan bahwa lelaki ni semuanya sempurna tetapi jika kita sahaja yang hendak memahami mereka, siapalah pula yang akan memahami kita.. mintak maaf kepada kaum hawa jika apa yang saya tulis ini menyinggung, bukanlah niat saya untuk menyinggung hanya sekadar berkongsi apa yang telah berlaku dalam hidup ini.. mungkin ada silap dari pihak saya tidak sedari. apa-apapun cuma berkongsi apa yang telah berlaku dan sesiapa yang ingin berkongsi saya amat sila-silakan... huhuhuh sahabat saya menyuruh saya membaca buku "why men are from mars and women are from venus?" saya akan terus mencari buku ini dan mungkin ia akan lebih membuat saya faham Kromosom XX ini..

2 comments:

linsiewsiew said...

man from mars,women from venus ??oh i've read the book actually,and theres alot of edition from that book..mcm ni sham,we as a human born to be do the same mistakes until we realize what is exactlly we must and we musn't to..in this lifed we born to faced all the consequence from OUR mistakes and others miskates..sabar dlm hadapi semua ini even its is so HARD for us to accept it tho..continue our life sham,its a long journey for us and in young age,we will never know what waiting infront..im in 3 weeks suffering for men,and now im brave enuf for face them..even face to face and even sometimes we CANT't see her/him face..i noe that you love her but accept the faith that u are not meant to be together,and if ur FAITH then let it go bit by bit,i noe how its feels okey ?letting something that we have use to be is not the easiest way.. :) smile in every moment in your life,bitter,sweet,its life sham..brave to face it..brave..don't have to suffer all the way out,instead im the one whos suffer before then i wake up,realize i can't change the situation even u begging,love,else..life is tempthing sham..smile and smile keep on forward sham...

HafshamMasod said...

thanx lin for the comment.. hmm what ur saying is true... life is too short to be depressed rite... hehehe hmm insyaallah somehow life must go on rite.. lets just hope fpr the best in our short life.. cheers...